Po prostu woda!

Obrazek

Ten blog jest poświęcony głównie ciekawym pomysłom na różnego rodzaju dania i desery, ale chciałabym by również pokazywał, że można cieszyć się jedzeniem i jednocześnie dobrze wyglądać i czuć się zdrowo! Uwielbiam przyrządzać jakieś pyszności i próbować smaków, ale też dbam o figurę, o zdrowie i o dobre samopoczucie;)
Postaram podzielić się moimi obserwacjami i doświadczeniami, które dotyczą nie tylko przepisów. Będę chciała napisać o sposobach na uzyskanie trwałych efektów odchudzania się, utrzymanie wagi i zgrabnej sylwetki oraz o pomysłach na aktywne spędzenie czasu.

Tym razem napiszę kilka, mam nadzieję ciekawych, słów na temat wody!

Po pierwsze – zdrowie!
Idąc do sklepu i szukając jakiegoś napoju, odnoszę wrażenie, że jedynie woda mnie nie zatruje, nie utuczy i nie uzależni. Chodząc między półkami, czytając treści etykietek na kolorowych butelkach,  przekonuję się, że woda jest jedynym słusznym, zdrowym wyborem!

Po drugie- smak!
Odkąd pamiętam, zanim przestawiłam się na wodę, nigdy nie chciałam pić do posiłków. Zawsze wydawało mi się, że wszelkie napoje i soki psują mi smak potraw i często wywołują zgagę. Wolałam zostawić na stole pełną szklankę picia, ale za to cieszyć się tym co jem!
Gdy zaczęłam regularnie pić wodę zauważyłam, że to właśnie ona idealnie pasuje do każdego dania.
Nie powoduje zgagi, poprawia pracę żołądka i likwiduje uczucie przejedzenia- które czasem każdemu z nas się zdarza;) Do tego wszystkiego, smak wody, a właściwie jego brak, nie „gryzie się” ze smakiem tego co właśnie zjedliśmy!

Po trzecie- wygląd!
Picie wody poprawia wygląd naszej cery- oczywiście w małym stopniu, ale zawsze to coś! Woda nawilża naszą skórę od środka i wpływa na jej jędrność. Pomaga zredukować cellulit i przyspieszyć metabolizm. Przy odchudzaniu jest to bardzo ważna cecha! Dzięki lepszej pracy organizmu w procesach wchłaniania i wydalania łatwiej nam pozbyć się zbędnych kilogramów!
Wypicie szklanki wody na 30min przed posiłkiem pozwala nam pozbyć się uczucia silnego głodu- dzięki temu zjemy mniej i szybciej odczujemy nasycenie.

Oczywiście nie można pić jedynie wody i to w nieograniczonych ilościach.
Najlepiej jest wypijać ok. 8 szklanek dziennie, ale ilość ta musi być rozłożona na cały dzień – należy pić regularnie! Warto też uzupełniać płyny zieloną herbatą, która równie dobrze wspomaga i oczyszcza organizm.

Chcąc zrzucić parę zbędnych kilogramów uważam, że najpierw trzeba zacząć od sięgnięcia po wodę i wyzbycia się nawyku picia słodkich napojów, soków itd. Gdy uda Ci się ten pierwszy krok i pozbędziesz się źródeł cukru w płynach, a woda stanie się nieodłącznym elementem Twojego trybu życia- możesz zrobić kolejny krok jakim jest np. ograniczenie słodyczy, zmniejszenie porcji czy aktywność fizyczna.

Na własnym przykładzie przekonałam się, że najłatwiej jest zacząć od wody i już po chwili zobaczyć pierwsze, niewielkie efekty. O kolejnych etapach odchudzania i przechodzenia na zdrowszy tryb życia, tak aby efekty ich były trwałe i widoczne, postaram się napisać i opowiedzieć w następnych wpisach;)

Reklamy

Ciasto przepełnione czekoladą z bezową pierzynką!

IMG_2002

To pyszne ciasto powstało z prostego powodu – mama nie wiedziała co zrobić z kilkoma zbędnymi białkami i poprosiła mnie, żebym jakoś fajnie je wykorzystała!  Od razu pomyślałam o czymś prostym, szybkim i oczywiście z dodatkiem bezy;)

Jest to po prostu tarta z kremem kakaowym i delikatną białkową pianką. Podstawą są kruche ciasto, kakao i białka!
Tarta jest dość słodka i ciężka, dlatego jako dodatku użyłam JOGURTU NATURALNEGO- dzięki temu smak jest delikatniejszy i to wszystko naprawdę świetnie razem smakuje!:)

SKŁADNIKI NA KRUCHE CIASTO:

– 350g mąki
– 100g cukru
– 200g margaryny (zdecydowanie lepiej sprawdza się od masła)
– 2 żółtka
– 1,5 łyżki śmietany
– łyżeczka cukru wanilinowego
– łyżeczka proszku do pieczenia

PRZYGOTOWANIE CIASTA:

– Wszystkie suche składniki wymieszać w misce
– Dodać margarynę i nożem rozdrobnić na małe kawałeczki
– Dodać żółtka i śmietanę
– Wszystko razem zagnieść  na gładkie ciasto
– Wsadzić do lodówki na 30min
– Wyłożyć ciastem formę do tarty
– Wsadzić do piekarnika nagrzanego do 180’C i piec przez ok. 20-25min (aż ciasto się zarumieni!)

Ciasto zanim zostanie posmarowane kremem musi dobrze wystygnąć!

SKŁADNIKI NA KAKAOWE NADZIENIE:

– 6 łyżek śmietany
– 6 łyżek cukru
– 6 łyżek masła
– 6 łyżek kakao
– 6 żółtek
– 2 łyżki mąki ( ziemniaczanej lub kukurydzianej)

PRZYGOTOWANIE:

Wszystkie składniki umieścić w rondelku i podgrzewać je aż do momentu pojawienia się bąbelków. W momencie ściągania rondelka z gazu, krem powinien być już gęsty- jeśli nie jest, wystarczy poczekać parę chwil! Masa wychodzi lśniąca i pyszna, ale jeśli nie będzie wystarczająco gładka, można wygładzić ją przy użyciu miksera!;)

Krem należy odłożyć i poczekać aż trochę wystygnie – w tym czasie można ubić białka!

Ubijanie białek zawsze sprawia mi kłopot, a beza jest sporym wyzwaniem! Ale tym razem powstała mi piękna piana i nie miałam z nią żadnych problemów!:)IMG_1999

PRZYGOTOWANIE BEZY:

Używamy tylu białek,  ile akurat  mamy zbędnych i ubijamy je na wysokich obrotach. Gdy masa zacznie sztywnieć dodajemy cukru (może być drobny, zwykły lub puder) – oczywiście ilość cukru zależy od własnego uznania i od ilości białek! Osobiście użyłam 1,5 szklanki na 8 białek. Gdy białka będą już ubite i sztywne, warto dodać łyżeczkę soku z cytryny lub limonki – dzięki temu pianka będzie bardziej ciągnąca. Jeśli chcemy uzyskać chrupiącą bezę, należy dodać odrobinę skrobi ziemniaczanej lub kukurydzianej!

Po wysmarowaniu ciasta kremem kakaowym wykładamy na nie ubite białka i wszystko wkładamy do piekarnika nagrzanego do 120’C. Wszystko powinno piec się ok. 1-1,5h.
Po tym czasie należy wyłączyć piekarnik i ciasto zostawić w środku na mniej więcej pół godziny.

Gdy ciasto dobrze wystygnie można cieszyć się jego smakiem! Proponuję polać je jogurtem naturalnym, ale jeśli ktoś nie przepada za jego smakiem, można użyć bitej śmietany;)

Smacznego!;)

Migdałowa tartaletka z musem limonkowym!

IMG_1983
Kolejny pomysł na coś słodkiego, delikatnego i orzeźwiającego! Właśnie takie połączenia sprawdzają się w letnie dni;)

Przygotowując kruche ciasto postanowiłam dodać do niego zmielone migdały zastępując tym część porcji mąki- dzięki temu ciasto stało się bardziej wilgotne i miękkie, tym samym bardziej rozpływało się w ustach!
Mus limonkowy ma dość intensywny, nieco kwaśny smak, dlatego przed nałożeniem go do upieczonego ciastka, wysmarowałam tartaletkę kremem czekoladowym. Krem zrównoważył smak kwaśnych limonek!;)
Wierzch ozdobiłam owocami lata, które dodały aromatu i uzupełniły smak wypieku!

SKŁADNIKI NA KRUCHE CIASTO:

– 250g mąki
– 100g zmielonych migdałów
– 100g cukru
– 200g margaryny (zdecydowanie lepiej sprawdza się od masła)
– 2 żółtka
– 1,5 łyżki śmietany
– łyżeczka cukru wanilinowego
– łyżeczka proszku do pieczenia

PRZYGOTOWANIE CIASTA:

– Wszystkie suche składniki wymieszać w misce
– Dodać margaryne i nożem rozdrobnić na małe kawałeczki
– Dodać żółtka i śmietanę
– Wszystko razem zagnieść  na gładkie ciasto
– Wsadzić do lodówki na 30min
– Rozwałkować na 3mm i szklanką wycinać koła
– Wycięte fragmanty ciasta przełożyć do foremek wysmarowanych masłem
– Piec przez ok.10min w 180’C

KREM CZEKOLADOWY:

2 łyżki śmietany, 2 łyżki cukru, 2 łyżki masła i 2,5 łyżki kakao mieszać razem na małym ogniu aż do połączenia składników. Gdy krem wystygnie należy wysmarować nim spód i brzegi tartaletek.

SKŁADNIKI NA MUS LIMONKOWY :

– 3  jajka
– 150 g cukru
– 1 łyżka mąki kukurydzianej
– 3 limonki
– 20g masła

PRZYGOTOWANIE MUSU:

Jajka rozbij, oddziel żółtka od białek.
W stalowym rondlu umieść żółtka i cukier. Wymieszaj z mąką kukurydzianą i 200 ml wody.

Limonki umyj, z dwóch z nich zetrzyj skórkę na drobnej tarce, a ze wszystkich wyciśnij sok. Dodaj sok i startą skórkę do rondla.
Podgrzewaj no wolnym ogniu aż masa zgęstnieje. Gdy tylko zacznie wrzeć, zdejmij z kuchenki.
Dodaj masło, wymieszaj i odstaw do wystygnięcia (jeśli dobrze nie wystygnie, mus się zważy).

Białka ubij na sztywną masę, dodając ewentualnie niewielką szczyptę soli.
Pianę wymieszaj delikatnie z masą limonkową.
Odstaw wszystko do lodówki na kilka godzin.

PRZEPIS NA MUS POCHODZI Z TEJ STRONY : http://forkatwork.blogspot.com/2012/08/mus-limonkowy.html

Po wyłożeniu musem babeczek,  wystarczy udekorować je wybranymi przez siebie owocami!;)
Deserek wymaga poświęcenia czasu, ale nie jest trudny, a efekt jest naprawdę zdumiejwający!

Smacznego!;)

Chrupiąca grzanka i delikatny dip pomidorowy!

20130811_212514
Jest to świetny pomysł na prostą i smaczną kolacje!
Nie mając czasu, ale za to mając ochotę na jakiś ciekawy smak, warto zajrzeć do tego przepisu;)

SKŁADNIKI:

– kilka kromek chleba pełnego ziaren (może być to chleb z ziarnami dyni, słonecznika itd.)
– plastry żółtego sera (wędzony lub zwykły)
– 2 pomidory
– kilka listków świeżej bazylii
– orzechy (włoskie lub nerkowce)
– odrobina soli

PRZYGOTOWANIE:

– na kromki chleba posmarowane masłem położyć po jednym plasterku sera  i zapiec w piekarniku w 150′ C przez ok.10min (aż stanął się chrupkie)
– w miseczce rozrobić widelcem świeże pomidory obrane ze skórki.
– do pomidorów dodać pokrojone na drobno listki bazylii i na drobno posiekane orzechy
– wszystko doprawić solą i wymieszać

Po wyjęciu grzanek z piekarnika wystarczy wyłożyć je na talerz i polać dipem pomidorowym. Smakuje rewelacyjnie!

Smacznego!;)

P.S Pomidory i orzechy to pyszne i zdrowe połączenie. Witaminy i potrzebne dla organizmu związki w pomidorach najlepiej wchłaniają się dzięki tłuszczom, dlatego też pomidory warto podawać z orzechami, oliwą lub olejem rzepakowym!;)

Mocno malinowa Panna Cotta!

20130811_172608
Ten włoski deser można przygotować na wiele różnych sposobów. Panna Cotta idealnie łączy się z czekoladą, wanilią, a także owocami! Wystarczy niewielki dodatek, by nadać śmietankowemu deserowi wyjątkowego i oryginalnego smaku!;)

Tym razem postawiłam na maliny. Panna Cotta jest wypełniona cudownym smakiem świeżych malin, a cały deser uzupełnia malinowa galaretka! Wszystko idealnie się komponuje, sprawiając, że ten przysmak jest zarazem słodki i orzeźwiający.

To połączenie pozwoli nam zapomnieć na chwilę o męczącym upale w letni dzień, a także sprawdzi się jako elegancki deser na spotkanie z rodziną lub przyjaciółmi.

SKŁADNIKI:
– 250 ml śmietanki 30%
– 250ml mleka
– 80g cukru
– 3 łyżeczki żelatyny
– koszyczek malin (mogą być mrożone maliny)
– opakowanie malinowej galaretki

PRZYGOTOWANIE:

– Żelatynę zalać 2 łyżkami zimnej wody i odstawić na 5min
– W rondelku podgrzać mleko, śmietankę i cukier i gdy mieszanka będzie gorąca dodać żelatynę
– Mieszać wszystkie składniki do uzyskania jednolitej konsystencji
– Zdjąć z ognia.
– Dodać mus malinowy (maliny zmiksować z łyżką cukru pudru) i wszystko wymieszać. Można użyć miksera na najmniejszych obrotach
– Odstawić do wystygnięcia
– Gdy malinowo- śmietankowa mieszanka będzie chłodna, przelać ją do salaterek lub kieliszków i wstawić wszystko do lodówki

Gdy Panna Cotta będzie całkowicie zastygnięta, należy przygotować malinową galaretkę i zalać nią desery, po czym wstawić wszystko z powrotem do lodówki.

Mniej więcej po 2h malinowy przysmak powinien być gotowy!
Można ozdobić go bitą śmietaną i listkami świeżej mięty.

Smacznego!;)