Po prostu woda!

Obrazek

Ten blog jest poświęcony głównie ciekawym pomysłom na różnego rodzaju dania i desery, ale chciałabym by również pokazywał, że można cieszyć się jedzeniem i jednocześnie dobrze wyglądać i czuć się zdrowo! Uwielbiam przyrządzać jakieś pyszności i próbować smaków, ale też dbam o figurę, o zdrowie i o dobre samopoczucie;)
Postaram podzielić się moimi obserwacjami i doświadczeniami, które dotyczą nie tylko przepisów. Będę chciała napisać o sposobach na uzyskanie trwałych efektów odchudzania się, utrzymanie wagi i zgrabnej sylwetki oraz o pomysłach na aktywne spędzenie czasu.

Tym razem napiszę kilka, mam nadzieję ciekawych, słów na temat wody!

Po pierwsze – zdrowie!
Idąc do sklepu i szukając jakiegoś napoju, odnoszę wrażenie, że jedynie woda mnie nie zatruje, nie utuczy i nie uzależni. Chodząc między półkami, czytając treści etykietek na kolorowych butelkach,  przekonuję się, że woda jest jedynym słusznym, zdrowym wyborem!

Po drugie- smak!
Odkąd pamiętam, zanim przestawiłam się na wodę, nigdy nie chciałam pić do posiłków. Zawsze wydawało mi się, że wszelkie napoje i soki psują mi smak potraw i często wywołują zgagę. Wolałam zostawić na stole pełną szklankę picia, ale za to cieszyć się tym co jem!
Gdy zaczęłam regularnie pić wodę zauważyłam, że to właśnie ona idealnie pasuje do każdego dania.
Nie powoduje zgagi, poprawia pracę żołądka i likwiduje uczucie przejedzenia- które czasem każdemu z nas się zdarza;) Do tego wszystkiego, smak wody, a właściwie jego brak, nie „gryzie się” ze smakiem tego co właśnie zjedliśmy!

Po trzecie- wygląd!
Picie wody poprawia wygląd naszej cery- oczywiście w małym stopniu, ale zawsze to coś! Woda nawilża naszą skórę od środka i wpływa na jej jędrność. Pomaga zredukować cellulit i przyspieszyć metabolizm. Przy odchudzaniu jest to bardzo ważna cecha! Dzięki lepszej pracy organizmu w procesach wchłaniania i wydalania łatwiej nam pozbyć się zbędnych kilogramów!
Wypicie szklanki wody na 30min przed posiłkiem pozwala nam pozbyć się uczucia silnego głodu- dzięki temu zjemy mniej i szybciej odczujemy nasycenie.

Oczywiście nie można pić jedynie wody i to w nieograniczonych ilościach.
Najlepiej jest wypijać ok. 8 szklanek dziennie, ale ilość ta musi być rozłożona na cały dzień – należy pić regularnie! Warto też uzupełniać płyny zieloną herbatą, która równie dobrze wspomaga i oczyszcza organizm.

Chcąc zrzucić parę zbędnych kilogramów uważam, że najpierw trzeba zacząć od sięgnięcia po wodę i wyzbycia się nawyku picia słodkich napojów, soków itd. Gdy uda Ci się ten pierwszy krok i pozbędziesz się źródeł cukru w płynach, a woda stanie się nieodłącznym elementem Twojego trybu życia- możesz zrobić kolejny krok jakim jest np. ograniczenie słodyczy, zmniejszenie porcji czy aktywność fizyczna.

Na własnym przykładzie przekonałam się, że najłatwiej jest zacząć od wody i już po chwili zobaczyć pierwsze, niewielkie efekty. O kolejnych etapach odchudzania i przechodzenia na zdrowszy tryb życia, tak aby efekty ich były trwałe i widoczne, postaram się napisać i opowiedzieć w następnych wpisach;)

Dodaj komentarz